FOR MORE THAN 10 YEARS
AMAPOLA IS THE COMMUNICATION PARTNER
OF COMPANIES WHERE SUSTAINABILITY
IS A CORE VALUE.
IT BECAME A BENEFIT COMPANY IN 2021
OUR PROPOSAL: CIRCULAR SUSTAINABILITY
Modular personalised consultancy
or the introduction, roll-out and optimisation of corporate sustainability.
Each step can be a starting point, a new development, a finishing line.
We will help you choose the right path for your business.






IN EVIDENZA
VALORE
SOSTENIBILE
Efficientamento energetico, strategia e valorizzazione della sostenibilità nell’offerta integrata di Amapola e 3i group
ASSESSMENT SOCIO-AMBIENTALE TERRITORIALE
Conoscere i fattori di rischio di una nuova infrastruttura per favorirne la realizzazione attraverso un modello di analisi innovativo
STORIES
Projects, events, videos and news: a selection of
the latest Amapola initiatives using communication
to foster a corporate sustainability culture.
InspiringPR Award: Amapola sul podio con la campagna Economia circolare e comunità per La Filippa
Da rapporto di sostenibilità a campagna di relazioni pubbliche e advocacy sulla cultura della...
Confindustria Alessandria, all’Assemblea annuale è protagonista la sostenibilità
Amapola insieme all’associazione territoriale per l’organizzazione e valorizzazione...
60 anni di innovazione e sostenibilità per Roquette Italia
Amapola al fianco dell’azienda per la regia e i materiali di comunicazione dell’evento di...
Si conferma per il quinto anno la collaborazione tra Universal Robots e Amapola
Dal 2017 l’agenzia affianca la filiale italiana nelle attività di comunicazione integrataUniversal...
Amapola al fianco di Palm SpA SB, azienda leader nel settore del pallet in legno da filiera sostenibile
Al centro della strategia di comunicazione, il rafforzamento dell’identity e la valorizzazione...
Riflessi, il magazine di Acque Bresciane, raddoppia con una nuova versione digitale
Attualità, interviste, approfondimenti su sostenibilità e oro blu nel progetto editoriale...
NOW IN THE BOOKSTORE
VIDEO SPOTLIGHT
Go to the Amapola YouTube channel

Why are we called Amapola?
Amapola is the Spanish for poppy. It also means multi-talented. Rather like our team, a group of professionals from different backgrounds pooling their specific skills and experiences and united by a passion for sustainability. This is why we chose the poppy as our symbol and name: a vibrant flower with a slender stem and delicate petals, which grows even in the driest and most difficult environments, a scarlet harbinger that summer is on the way. Amapola is also a charming song composed by Joseph LaCalle in 1920, recorded countless times over the years and used in several instrumental versions in the Sergio Leone movie Once Upon a Time in America (1984).
THE AMAPOLA TEAM
Our communication and sustainability experts

LUCA VALPREDA
Partner

SERGIO VAZZOLER
Partner

ALBERTO MARZETTA
Partner

STEFANO BELVIGLIERI
Production manager
WE’VE ALREADY BEEN CHOSEN BY:


ASK US
Find out more about Amapola solutions and tools
to make sustainability a reality in your organisation
Let’s get in touch.